Güçlü Dolar dünyayı sarsıyor

ATİLLA YEŞİLADA
2 417 görünümler 79 413

Alt yazı: Yılbaşında yapılan tahminlerin aksine, Dolar Endeksi değer kazanıyor. Dolar Endeksi’nin değer kazanmasının TCMB’nin faiz indirdiği bir döneme denk gelmesi TL üzerinde baskıyı artırır. Fakat, güçlü dolar zaten kan kaybeden dünya ekonomisini de tehdit ediyor. Dünya ekonomisi iyice yavaşladı ve Ticaret Savaşları bitmeyeceğine göre, daha da yavaşlayacak. Böyle bir ortam Türkiye gibi Gelişmekte Olan Ülkelerin mali varlıkları için her zaman tehlike arz etmiştir.
Bu kez ek bir tehlike daha var. Gelişmekte Olan Ülke şirketlerinin dağlar gibi dolar borcu var. Güçlü dolar temerrüt rizikosu yaratıyor.
18 Eylül’de Fed’in parasal gevşemeye başlaması halinde dolar değer kaybedebilir, ama sorunun temelinde Trump yatıyorsa, bu beklenti ne denli gerçekçi?
Patreon Sayfası: www.patreon.com/atillayesilada
If you want to watch and listen the videos in English, please click the link below:
tr-center.com/inline/UCKpFJB4GFiNkhmpVZQ_d9Rg
Podcastler; Sesli olarak dinleme için open.spotify.com/show/1SK2Cikoj4KrVurKenU5eu tıklayabilirsiniz.

Facebook hesabımızı ziyaret etmek için Linke: facebook.com/atillayesilada/ tıklayabilirsiniz.
Instagram hesabından takip etmek için Linke: instagram.com/atillayesilada/ tıklayabilirsiniz.
Twitter hesabından takip etmek için Linke: twitter.com/AtillaYesilada1 tıklayabilirsiniz.
Para Analizi sayfasını ziyaret etmek için Linke: www.paraanaliz.com/ tıklayabilirsiniz.

YORUMLAR

  1. Mustafa Ünal
    Mustafa Ünal
    7 gün önce

    Fed faiz indimezse, Trump FED'i indirecek.

  2. Eymen Aşık
    Eymen Aşık
    8 gün önce

    Hocam gümüş yatırımı hakkında ne düşünüyorsunuz

  3. Mesut Turan
    Mesut Turan
    9 gün önce

    Sayın hocam amb faiz indirmeye devam edip para basarsa ucuz maliyetli euro ile pahalı maliyeti olan dolar borrcu ödenmeye çalısılırsa gelişmekte olan ülkelerde dolar uero ile yer değişmezmi mesela bizim 450 milyar dolar olan borcumuz bir kaç yıl içerisinde 500 milyar euro ya dönüşürse ve avrupa bunun tadını alırda ABD gibi 5yıl devam edecek bir parasal genişlemeye giderse dolar ne kadar değerli ABD ne kadar özel olabilir ben para savaşın ın ABD ve avrupa arasında olacağı kanaatindeyim saygılar

  4. ABC DEF
    ABC DEF
    9 gün önce

    Amerika’da faizler sifira inerse, orada yasayan insan neye yatirim yapacak? 🤷🏻‍♀️

  5. A G
    A G
    9 gün önce

    Altını dünya çapında yüksek fiyattan millete sattılar alacaklarını aldılar şimdi yön dolara dönecek Allahualem

  6. Ergün Öğmen
    Ergün Öğmen
    9 gün önce

    Kur tahmini verecek kadar iki kere anlarsın yaaa 😀 😀

  7. vedat mert
    vedat mert
    10 gün önce

    hoca gözlüğün paralel evren kapısı gibi. robokop gibi çıkıyorsun karşımıza ilk beş dakikasından hiç bir şey anlamıyorum videoların gözlüğün haşmetinden :)

  8. ahmet kağan
    ahmet kağan
    10 gün önce

    İhtiyar seçimden sonra dolar yükselecek dememişmiydi. Tunç Şatıroğlu'nu takip edin adam teknik analiz yapıyor bu ihtiyar gibi siyaset yapmıyor

  9. Kadir Demir
    Kadir Demir
    10 gün önce

    Sende bi halt bilmion hicbir dediginiz tutmadi ne bicim analistsiniz miletimi kandiyorsunuz

  10. üzeyir Demir
    üzeyir Demir
    11 gün önce

    gözlüğün güzelmiş be aaaaabi

  11. Bülent Doğan
    Bülent Doğan
    11 gün önce

    Güçlü dolar dolar çok güzel. Herşey olacağına varır uzaysız uzaylı kardaşlar söyleyir.

  12. CÜNEYD HYPERION
    CÜNEYD HYPERION
    12 gün önce

    Hocam rakıda marka ne önerirsiniz

  13. ByArk 1941622a
    ByArk 1941622a
    12 gün önce

    Soru sorcam.ama param yok :)

  14. ibrahim yıldırım
    ibrahim yıldırım
    12 gün önce

    Hani değer kaybediyordu.

  15. Gs Kirmizi
    Gs Kirmizi
    12 gün önce

    Atilla abi yine matrixe girmişiniz :)

  16. YÂVЦẔ ẔÂẔÂØğL·Ц
    YÂVЦẔ ẔÂẔÂØğL·Ц
    12 gün önce

    gözlükle karizma oluyon 😎

  17. Erkan Erkan
    Erkan Erkan
    12 gün önce

    Ey hocam güzel ekonomi anlatıyorsun ama insanların anlayacağı şekilde anlatın turup sadece bir piyon önemli olan arkasındaki güç. dünyada gıdalar etil alkolle taşınır ama bunun kaç kişi biliyor

  18. Atino
    Atino
    12 gün önce

    Insanin yaptigi essekligin farkinda olmasi guzel birsey. Bravo, ilerleme var esseklige ragmen.

  19. feylesof
    feylesof
    12 gün önce

    Stratejik danışmanınız mezbele deve olduktan sonra birşeyden şikayet etmeyelim:)

  20. ismail yılmaz
    ismail yılmaz
    12 gün önce

    fed FIAZ INIDIRIMI YAPMASSA BIRAKICAN MI BU ISLERI

  21. Yasin karakuş
    Yasin karakuş
    12 gün önce

    Trump'a giydirmek senin için sorun olabilir abi..

  22. kapitalismus
    kapitalismus
    12 gün önce

    1:56 "derdim trollerden kurtulmak" diyorsun instagramda takılıyorsun. madem ciddi insanlar arıyorsun twitterda o kadar ciddi insanlar soru soruyor cevaplamıyorsun.

  23. oben şirikçi
    oben şirikçi
    12 gün önce

    atilla agbi sorum olucak bu enerjı pıyasasının 60 mılyar dolar borcu oldugu bide inşaat sektöründe 70 mılyar dolar dıyorlar.2001 deki banka krızı banka batıkları gibi türkiyede bu tarzda 2019 da bankaların batmayacagı kesın gıbı katılım bankaları sizce durumu ne olur enerjı ve inşaaat borçlarının altından kalkmak İMF den kredi alınsa bile bu borç yukunü halka yaymadan altından kalkmak mümkünmüdür?

  24. salih yavaş
    salih yavaş
    12 gün önce

    Abi saygılar slmlar valla içinizden geçen sanki 8.50 gibi geliyor bana

  25. Yusuf Yilmaz
    Yusuf Yilmaz
    12 gün önce

    Bize dirilisden payitahtdan kurtlar vadisinden bahset ekonomiden bize ne yaa

  26. vartolu tanju
    vartolu tanju
    12 gün önce

    Ebumezmele bize sans getirmedi onu gormek istemiyorm

  27. Abdullah Ali Femir
    Abdullah Ali Femir
    12 gün önce

    ABD de sağlık sigortası olmayan insan sayısı 2 milyon kişi artmış. Sigorta poliçesi alamadığına göre gelirler sağlıklı ve kalıcı bir seviyede ve tempoda artmamış. ABD'de işler iyi göründüğü kadar iyi değil. Göreceli iyi, dünyanın geri kalanına göre.

  28. mamakuta
    mamakuta
    12 gün önce

    TERMİNATOR YANINDA HALT ETMİŞ

  29. Tayyar Al
    Tayyar Al
    12 gün önce

    İşimiz gücümüz dolar zaten

  30. Tayyar Al
    Tayyar Al
    12 gün önce

    Matrix gözlüğü maaşallah, bu hapı alırsan bu hapı yutacaksın, şu hapı alırsan şu hapı yutacaksın!

  31. şizofrenadamgamingrespawn
    şizofrenadamgamingrespawn
    12 gün önce

    Bilgililer cevap verebilir mi Fed baz puan indirirse ne olur bazı kaynaklarda doları düşürür bazılarında yükseltir diyor birde banka mevduat faizleri var bunlarda faiz düşerse dolar yükseliyor değil mi ?

  32. Hasan UYSAL
    Hasan UYSAL
    12 gün önce

    .

  33. Bülent YALÇINKAYA
    Bülent YALÇINKAYA
    12 gün önce

    Gözlük hiç olmuyor, izleyiciye saygı lazım

  34. EKREM İMAMOĞLU TV
    EKREM İMAMOĞLU TV
    12 gün önce

    hocam selam ve saygılarla sizinle iletişime geçmek istiyorum.Acaba bu mümkün müdür gsm yazabilirim dilerseniz.? (Saygılar)

  35. Ali Abi
    Ali Abi
    12 gün önce

    Dinlemeye değmez kapatıyorum

  36. Ali Abi
    Ali Abi
    12 gün önce

    Bir dediği bir dediğini tutmayan adamın adıdır Atilla yeşilada.

  37. Turan Gecikligun
    Turan Gecikligun
    13 gün önce

    Ücretler üretimle birlikte artarsa enflasyon beklenmez. İstihdam artışı üretimin de arttığı şeklinde yorumlanabilir. Tabii tarim ve imalat sanayisi istihdam artışı sağladıysa.

  38. Turco
    Turco
    13 gün önce

    Size hakaret edenler aynada kendisini Daron Acemoğlu zannediyor muhtemelen

  39. celil altan
    celil altan
    13 gün önce

    vegan mısınız atilla bey

  40. Areare Are
    Areare Are
    13 gün önce

    çık bi tv program yap . burda dolar çocukluğu yapmada

  41. Önal Onan
    Önal Onan
    13 gün önce

    Harikasınız seviyorum sizi çok iyi güncek çok sağlıklı bilgiler paylaşıyorsunuz umarım birçok izleyen söylediklernize göre ayaklarını yorgana göre uzatırlar elinize emeğinize sağlık profesör teşekkürler🙏

  42. Cumali Ararat
    Cumali Ararat
    13 gün önce

    Ben ingilizce anllıyorum ama konuşamıyorum

  43. haluk yalcin
    haluk yalcin
    13 gün önce

    Siz gerçek bir ekonomist ‘siniz. Teşekkürler.Söyledikleriniz tamamen doğru ama bize faydası yok.......,

  44. dan cormenetto
    dan cormenetto
    13 gün önce

    FED dolar kıtlığından (ve ayrıca Çini zorlamak için) tabii sonuçta resesyonu azda olsa durdurmak için faizleri sıfıra doğru itmesi bekleniyor zira hocanında dediği gibi borçlar, yani dolar bazlı yenen hurmalar sonradan tırmalar.

  45. dan cormenetto
    dan cormenetto
    13 gün önce

    İşin özü: dünyada gizli kalan yeni yeni kafayı çıkartan müthiş bir dollar kıtlığı var veya başladı. (Nedeni dünyanın dolarla borçlanması Atilla hoca dediydi) sonundada Doların değerinin artacağı apaçık ortada.O nedenle FED faizi indirecek ki bunun sonucunda ucuz dolar yaratarak dünyanın dolara tekrar saldırmasını tetikleyecek. Yani FED faizi indirsede çıkarsada dolar , kıtlığından dolayı değeri artacak. Sonunda yine QElre başlaması büyük olasılık.

  46. Hakan U
    Hakan U
    13 gün önce

    Ebu Mezbele 💚 Ben

  47. Sercan Bağatemur
    Sercan Bağatemur
    13 gün önce

    nini gibi konuşuyorsun,masal gibisin.

  48. Abuzer Kadayif
    Abuzer Kadayif
    13 gün önce

    abu dubai mi :d

  49. göker Veral
    göker Veral
    13 gün önce

    arkadaki cüceyi niye astınız atilla bey . 25. kareyi kullanarak bilinçaltımıza neyi sokmayı planlıyorsunuz :D

  50. Ufo 361
    Ufo 361
    13 gün önce

    Euro mu dolar mi

  51. Islak Ateş
    Islak Ateş
    13 gün önce

    Mümkünse dolar tahmini yapma sen, yaktın milleti .

  52. Levent Özdemirkan
    Levent Özdemirkan
    13 gün önce

    Dolar tahmini yapan 10larca ekonomist ki bazıları tanıdığınız sevdiğiniz kişilerdir, şimdi siz bunlara, onlar eşeklik yapıyor demiş mi oluyorsunuz:))

  53. Emre Uzan
    Emre Uzan
    13 gün önce

    Atilla ağabey seni bir gün izmir/dikilide misafir etmek istiyoruz tatilde uğramak istersen kapımız açık

  54. Tunahan ŞAHİN
    Tunahan ŞAHİN
    13 gün önce

    Abi ingiltereyi ab mi atmak istiyor yoksa ingiltere mi çıkmak istiyor? :)

  55. omer faruk Harmanci
    omer faruk Harmanci
    13 gün önce

    Türkiye ye gelsinler dolar burda pejmürde 😳😳🧐🧐🧐şaaak 10 milyar dolar daha satar tamam 🤔🤔

  56. Okan Coşkun
    Okan Coşkun
    13 gün önce

    Dolar dolsa ne olur dolmasa ne olur.

  57. hakkı karamnlı
    hakkı karamnlı
    13 gün önce

    İşsizliği Yüzde 5 yapmadığın sürece gelir dağılımını ve yoksulluğu yememezsin.

  58. Ziya 0668
    Ziya 0668
    13 gün önce

    Sag ustteki kukla 155 i ararun der gibi bi duruşu var😃

  59. aktunav
    aktunav
    13 gün önce

    Ülkeleri artık devlet adamları yerine iş adamları yönetiyor, gelinen nokta ortada...Politikalar yerine ekonomilerle yönetilen bir dünya var artık önümüzde...

  60. Erdem Genel
    Erdem Genel
    13 gün önce

    Ananoslar başladığı anda kapatanları görelim...