F 35 mi S-400 mü? Ne olacak Bu İşin Sonu????

Ayhan Tarakcı
4 609 görünümler 76 817

S-400 füze sistemi alımımız yüzünden ABD ile ilişkiler iyice gerildi. Konu kamuoyunda öyle bir noktaya gelmiş durumda ki iki sistem birbiriyle kıyaslanmaya başladı. Peki işin aslı nedir? Bu sorun nasıl çözülür? Merak edenler içeri!
Adreslerim:
Facebook: Donanımcı Baba
Twitter: @donanimcibaba
Instagram: ayhantarakci
Kaynakça:
nationalinterest.org/blog/buzz/war-sky-russias-s-400-vs-americas-stealth-f-35-and-f-22-who-wins-26791
www.kokpit.aero/s400-mu-f35-mi
tr.euronews.com/2018/11/29/pentagon-un-turkiye-raporunun-detaylari-ortaya-cikti

  

YORUMLAR

  1. Ayhan Tarakcı
    Ayhan Tarakcı
    9 gün önce

    Not: İsrail F35'lerinde, radar kesit alanları daha fazla görünsün diye yansıtıcı reflektörler kullanmakta ve uçağın gerçek radar kesit izini bu şekilde saklamaktadır.

    1. Baris Er
      Baris Er
      5 gün önce

      X-32 JSF Bu ucakla ilgili bir video yaparmısınız lütfen. F32 ve F35 arasındaki fark nedir, Bu ucaklar neden F18-E/F den daha yetenekli. Türkiye F35 yerine F16-70block(F21) alsa nasıl olur Bunun gibi bi kac soruyada cevap verirseniz cok seviniriz. Saygılar.

    2. Irfan Baskal
      Irfan Baskal
      7 gün önce

      F 35 ,de radar mı varmış , da ..ya sen teknolojiden ne anlarsın susak...

    3. Hikmetnuru
      Hikmetnuru
      8 gün önce

      +swordoftemple son 70 seneyi ozetlemissin... israil in varligi ABD nin istedigi fiyata silah ve ilac satmasi bunun karsiligindada ucuza hatda bedavaya petrol almasinin garantisi... petrol cikaran amerikan sirketleri, bir miktar vergi niyetine para veriyorlar monte ettikleri diktatorlere...

    4. redoks altar
      redoks altar
      8 gün önce

      +JacksonBoB2 apple dan gram çakmam. ürünlerininde niye bu kadar sattığını anlamam. bana göre üstüne para versen kullanılcak şeyler değil. ben özgür kullanıcıyım. yok işletim sistemini geri versiyona yükleyemessin yok illa storeden alıcan her şeyi yok bir metre kabloya yüz lira vercen.... yok kulaklık sadece o markanın olçak.... o yüzden apple ne olur bilemem. çünkü apple kullanan adamı anlamam.

  2. MekaTurk
    MekaTurk
    2 gün önce

    allah senden razı olsun hocam kafalardaki büyük bir soru işaretini aydınlattınız teşekkür ederim.

  3. muzaffer toptaş
    muzaffer toptaş
    2 gün önce

    ayhan kardeşim dikine füze atmışız bununla ilgili video bekliyoruz saygılar.

  4. Kebapçı Hitler
    Kebapçı Hitler
    2 gün önce

    Ikisinide almiyalim kendikiz uretelim

  5. 4e yatırım
    4e yatırım
    2 gün önce

    boıng 737 max ile ilgili yaparmısınız, kolay gelsin

  6. mustafa öner
    mustafa öner
    3 gün önce

    F35 den yana olmak daha mantıklı bize katacağı çok şeyler var. Göz ardı edilmeyecek harika bir uçak.

  7. Salih Çeşmebaşı
    Salih Çeşmebaşı
    3 gün önce

    Embesil TRAMP

  8. Tim tim galaktiyos
    Tim tim galaktiyos
    4 gün önce

    F-35'in en etkili silahını biz üretiyoruz(SOM füzesi). Bu durumda F-35'leri verme konusunda oyunbozanlık yaparsa kaybedeceği çok şey var demektir.

  9. Cihan Ceylan
    Cihan Ceylan
    4 gün önce

    S-400 vs Hisar-c patriot vs Hisar-b değerlendirmesi bekliyoruz.

  10. Ramazan İzgi
    Ramazan İzgi
    4 gün önce

    F35'lerin yazılım kodları bizde olacak mı.? Şayet kodlar bizde olmayacaksa, uçağın kumandası sahibinin elinde olmaz mı.? Bu durumda, ABD istediği zaman bu uçakları kilitleyemez mi.? F35 alındığı zaman, Hava Kuvvetlerimizin ABD'ye bağımlılığı devam ettirilmiş olmayacak mı.?

  11. Umut Kara
    Umut Kara
    4 gün önce

    Trump ile konunun hiçbir ilgisi yok. ABD'de birden fazla ekip var ve hiçbir grup F35'ler Türkiye'ye verilsin demiyor. Türkiye'ye en yakın grup diyebileceğimiz EUROCOM bile verilmesin dedi. CENTCOM kim bilir neler diyordur. Yani Trump'a gelene kadar kimler var, verilmesin diyen. Trump en sonda kalıyor. Birden çok ABD var ve hepsi birden verilmesin diyor. Konunun Trump'la en küçük bir ilgisi yok. ABD tezlerine gelince hikaye. S400'ler elde ettikleri bilgileri nasıl Rusya'ya gönderecek. Cinler aracılığıyla mı?! Telgraf teli ile mi?! Mektup ile mi?! Radyo yayını ile mi?! Evrene sinyal gönderecek ve bu sinyalleri biz ya da ABD fark etmeyecek, engelleyemeyecek öyle mi? Sisteme sahip olup bunu engelleyemeyeceğiz ha ?! Bu tez tümüyle palavra ve Ayhan Tarakçı da o palavrayı bize güzel güzel savunmuş. Dahası S400'ler Suriye topraklarına Rus ordusunda bulunuyor. Buradan ilgili gözlemi yapıp yine Rusya'ya gönderemez mi? ABD'nin bu işe karşı çıkması ile F35'in gizli bilgileri vs.'nin Rusya'ya geçmesinin hiçbir ilgisi yok. Adamlar tarafınızı seçin diyor, olay bu kadar basit. Genel olarak da çok ABD tarafgiri bir yayın olmuş. S400'lerin kamyonunu mu yapıyoruz diye dalga geçiliyor (her zaman olduğu gibi dezenformasyon için) F35'in motorunu biz yapıyoruz gibi anlatılıyor. Bir zahmet F35'in neyini biz yapıyoruz onu da dalga geçerek anlatsaymış. Elbette S400'de teknoloji transferi yok, zaten Ruslar olacak demediler. Adamlar baştan bunu söylediler. Şimdi ABD sert yapınca vay Ruslar bize teknoloji de vermiyormuş gibi yan çizmeler başladı. Bu tür teknolojileri istiyorsan oturup çalışacaksın. Son olarak S400'leri alacak yürek Türkiye'de hiçbir hükümette yok. Vatandaşlarda da yok. Yakında bu işin iptali haberi gelecek. Her zamanki gibi ABD'nin güdümünde devam edeceğiz. Bu kısmını örtük de olsa doğru anlatmış.

  12. neyzenty
    neyzenty
    4 gün önce

    Suriye'deki ve Rusya'daki S400 ve benzeri sistemler ile NATO uçaklarını ve sistemlerini zaten takip etmiyorlar mıdır? (Neticede Suriye İsrail ile, Rusya da birkaç NATO ülkesi ile komşu). Ayrıca sizin daha önceki videolarınızda da bahsettiğiniz gibi Çin F35'in birebir kopyasını çoktan üretti, istenirse buradan da NATO sistemleri takip edilebilir. Türkiye'nin S400 almamasını istemeleri tamamen politik bir durum gibi gözüküyor, teknik kısmı biraz hikaye. Bölgede istedikleri parçalanmış zayıf devlet kurgusuna tek mani olan ülke Türkiye. Ayrıca Doğu Akdeniz'deki yapılmak istenilen şeylere taş koyan ülke Türkiye. Son yıllarda yaşadığımız bütün sıkıntılar bunlardan dolayı. S400 almasak da başka bahanelerden dolayı benzer durumlar olacak.

  13. Cengiz Kadric
    Cengiz Kadric
    4 gün önce

    S 400 sart ....f35 alsak almasak ne degisir ki, embargoyu koyar...S 400 almasak bile embargoyu koyar....S 400 sart!

  14. Sanane Ilgisiz
    Sanane Ilgisiz
    4 gün önce

    bayağı taraflı olmuş video patriot istendi ama verilmedi abd ye iyi bir güzelleme yapmışşınız kongre onay vermiyor cevabı abd denen yavşak ülke tarafından verildi f 35 ten çıkarsa almanya gibi defolup giderler başka bir bok olmaz ki f35 beklentilerin altında kalmıştır çok muallak sıkıntılı f16 gibi görmemek gerekir

  15. KARGIN HAN
    KARGIN HAN
    4 gün önce

    Fena guldum :D 02:50- 03:27

  16. Mehmet Ali Topcu
    Mehmet Ali Topcu
    5 gün önce

    Abim hiper sonik füzeler ile ilgili bir video yapabilirmisin Türkiye'nin bununla ilgili çalışmaları varmıdır.

  17. rashied kuchuk
    rashied kuchuk
    5 gün önce

    Ayhan bey mümkünse politik konulara girme olmamış :) çok yavan

  18. kavs javs
    kavs javs
    5 gün önce

    En temizi tr nin ortak üretimi vermemelerini bahane edip s400 alımını iptal etmesi. Devletlerin her yaptığı eylemde kar zarar hesabı yapması lazım. Geleceğimiz avrasya bloğu olabilir ama bu bloğun lideri Ruslar değil Çin olacak. Ona göre hareket etmek lazım.

  19. kavs javs
    kavs javs
    5 gün önce

    Ayhan hocam Rus tarafına biraz naif bakıyorsunuz gibi

  20. Umut umut
    Umut umut
    5 gün önce

    Şimdi benim anlamadığım bir olay var. Dedin ki işte suriyede uçak uçursam bu radarlar algılayacak şu olacak bu olacak. Rusya bu f35 lerin radarda tespit özelliklerini suriyedeki üslerine koyup da bakamazlar mı ? Veya suriyeye yerleştirilen s400 lerin radarları incirlikten kalkan uçakları göremiyor mu?

    1. Ayhan Tarakcı
      Ayhan Tarakcı
      5 gün önce

      Yukarıda Sabitlenmiş yorumunu okudunuz mu?

  21. Levent Topcu
    Levent Topcu
    5 gün önce

    sen ABD ağzı ile konuşuyorsun, tarafını seç artık ya ABD yada Türkiye. içimizde hainleri istemiyoruz artık. Önce YÖK feto culardan temizlenmeli sonrada ülkenin tamamı inşallah. ALLAH BU ZALİMLERE BİR DAHA FIRSAT VERMESİN İNŞALLAH.

  22. Ertugrul Abay
    Ertugrul Abay
    5 gün önce

    Almanya ve Hollanda kardeşim iç politika meselelerini benim ülkemde taşıma dediler ( başkanlık referendumu sırasında ) doğu kurnazlığı yaptık! Onların yasalarını iplemeyerek bakanlarımızı dolaylı yoldan oralara yolladık. onlar da sert tavır aldı. alman milletvekilleri Türkiyede konuşlanmış Alman Nato askerleri ile görüştürmeyerek yine ulusan meseleleri iç politik meselelerle karıştırdık. Rus uçağını aşırı bir tepki vererek düşürdük. Sonra da biraz da Rusya ya siyasi rüşvet olarak s400 siparişi verdik. Batı bence sonunda hangi paktta yer almak istediğini seç diyecek sonunda!

  23. os360
    os360
    5 gün önce

    @ayhan tarakcı Siyasi mevzulara girmek istemediğini söylemene rağmen Trump hakkında demediğini bırakmamışsın. Halbuki Suriye'deki ABD - PKK işbirliği Obama zamanında başlamıştı.

  24. Can
    Can
    5 gün önce

    Hocam Trump'a geçiriyorsun iyi güzel de alternatifi Hillary.... Hillary gelse hedeflerinden biri Suriye'de Esad'ı devirmek, diğeri de Rusya'ya 'haddini bildirmekti'... Bizim açımızdan ve insaniyet namına bunun sonuçlarını düşünebiliyor musun? Trump beceriksiz olabilir ama dış politika açısında ABD'yi bütün savaşlardan çekmek isteyen bir adam sonuçta... Suriye'den, Polonya'dan ABD askeri çekile hem ABD hem de Dünya barışı adına daha iyi olmaz mıydı?

  25. Vahşi Hayat
    Vahşi Hayat
    5 gün önce

    İşin bu kısımlarını hiç bilmiyordum.Helal yararlı bir video olmuş

  26. Baris Er
    Baris Er
    5 gün önce

    X-32 JSF Bu ucakla ilgili bir video yaparmısınız lütfen. F32 ve F35 arasındaki fark nedir, Bu ucaklar neden F18-E/F den daha yetenekli. Türkiye F35 yerine F16-70block(F21) alsa nasıl olur Bunun gibi bi kac soruyada cevap verirseniz cok seviniriz. Saygılar.

  27. Sinan Unal
    Sinan Unal
    6 gün önce

    Sen mrk etme dostum o sistem gelsin bizimkiler aynisini yapar...

  28. Hasan Mahmut Taşkıran
    Hasan Mahmut Taşkıran
    6 gün önce

    F 35 ler geliyormuş galiba

  29. Life stopme
    Life stopme
    6 gün önce

    Turkiyede bu kadar gereksiz ve bilgi sahibi olmayan f 35 ve s 400 tartismasi varken bu kadar guzel ve aciklayici bir video yaptiginiz icin tsekkurler.silahli kuvvetlerin sizce hangi yonunu gelistirmesi gerekir?dunya ordularina hakimsiniz bu konu hakkinda video yaparsaniz sevinirim.cunku videolariniz cok gercekci goruslere dayaniyor.emeginiz icin tesekkurler

  30. TROLL KAFA
    TROLL KAFA
    6 gün önce

    Aselsan lazer savunma sistemi hakkında bilgilendirici bir vidyo yapabilirmisin

  31. yunus ilhan
    yunus ilhan
    6 gün önce

    Ülkeyi bu kadar asagilamaniza gerek yok bence .

  32. Mehmet Yildiz
    Mehmet Yildiz
    6 gün önce

    babacan dusen boeing 737 hakkinda da bi video yaparmisin senin anlatimin cok iyi

  33. Batman Gamer
    Batman Gamer
    6 gün önce

    Sevgili ayhan uzun süredir abonen olarak seni severek takip ediyorum fakat bu klibinde politik reklam gördüm lütfen siyasi olarak yanlı kanal reklamlarını almaz san daha iyi olur saygılar ve başarılar diliyorum.

  34. TÜRKİYE 16
    TÜRKİYE 16
    6 gün önce

    Ayhan Bey Ne Güzel Özetledin Durumu Yukarı Tükürsem Bıyık Aşağı Tükürsem Sakal Yıllardır F 35 üretimi için dünya kadar AR-GE masraf altyapı çalışmaları yaptık olası projeden çıkarılma büyük bir istihdam kaybınıda beraberinde getiriyor

  35. Yiğit Karan GÜRSES
    Yiğit Karan GÜRSES
    6 gün önce

    5:15 donald trump gibi bir embesili başkan yaptığınız için teşşekür ederim XD

  36. patates sogan
    patates sogan
    6 gün önce

    5:13 abi sanane seçerse seçsinler kendi yorumunu katmadan anlatırsan daha iyi olur

  37. Thomas Douscha
    Thomas Douscha
    6 gün önce

    S400 olmazsa olmazımızdır. Güneyimizde teröristlerden devlet kurmaya kalkan bir ABD ve AB var. Video yu beğenmedim. Amerikalıların görünür sebebini gerçek sebep sanmış açıkçası. Gerçek sebep silah pazarını kaptırmama ve Türkiyenin Rusyadan uzaklaşma gayretidir. Türkiyenin sebebi nerede? Neden S400? Son 5 yıldır ki bu aslın da 28 yıl geriye kadarda gider açık bir şekilde eylemelriyle ABD ve AB diğer deyimle sözde müttefikler , düşmanca niyetlerini açık bir şekilde ortaya koymuşlardır. Türkiye için artık tehdit algısı değişti. En büyük dış tehdit Batı artık. İşte bundan S400. Politikadan bahsetmeyeceğim diyerek sadece Amerikan politikasının hikaye kısımlarından bahsedip gerçeğini es geçip Türkiye nin neden bu yola girdiğini es geçmek bu video yu çok sığ bir hale getirmiş. Ülkemizin en büyük eksiği hava savunma sistemidir. Bu sistemler ısrarla batı tarafından Türkiye ye satılmamıştır. Bu da akıllarda bir şüphe yaratmıştır. Bugün Amerika dahil kendi ülkemizin topraklarında bizimle savaşabilecek bir yabancı ordu yok!!! Vietnamda Afganistan da yenilmiş dev ülkeler bunlar. Ama havadav istediklerini yapabilirler.ç Arap baharı da böyle yapıldı zaten. Şöyle düşünün salağlam bir zırhınız var ama karnınız açıkta. İşte savunmamızın tam olarak durumu bu. Hava savunma sistemleri Türkiye ye yerleştiğinde artık onların uzaktanda dokunamayacağı bir ülke haline geleceğiz ve dahası yakın bölgemizdeki operasyonlarını sınırlayabileceğiz. İşte tüm tatavanın gerçeği bu. Başka bir şey değil. Natocu Batıcı bir bakış açısı bize lazım değil. Avrasyacılıkta bize lazım değil. Çıkarımız ihtiyacımız neyi gerektiriyorsa bize o lazım. Bugün o Batı kulübü değil!

  38. Elmir Topal
    Elmir Topal
    6 gün önce

    Ayhan hocam askeri platform veya silahların isimleri nerden gelir neye göre belirlenir bunlarla ilgili bilgilendirme videosu yapma imkanınız var mı acaba

  39. Nurı GULERCAN
    Nurı GULERCAN
    6 gün önce

    Muhterem Ayhan bey videonuzu izledim.S 400 alınmasının amerikan tarafında nasıl bir yankı bulduğu itirazların nereden kaynaklandığı başlığını anlatırken ,Amerikan askeri kanadının s400 lerin f 35 uçağının radar analiz sonuçlarının rusyanın eline geçeceği şeklindeki Amerikan askeri kanadının kaygıları bulunduğu şeklinde açıkladığınız tez hakkında bir şeyler söylemek istiyorum... Evet doğru Amerikan askeri kanadı bu uçağın Türkiye ye siyasi politik kaygılar nedeniyle (dayatmaların türk hükümeti tarafından yerine getirirlmemesi) verilmemesi olasılığı nedeniyle elinde bulundurmak istediği bir bahaneden öte bir şey değildir. şöyleki ...Suriye Lazkiyede bulunan RUS s400 bataryaları İsrail tarafından kullanılan f35 leri zaten analiz ediyor.keşke amerikan tarafının bu tezlerinin bir bahaneden ibaret olduğunu da belirtseydiniz.Bu sizin videonuzun sonunda şu sonuca varmanıza neden olurdu ..s 400 ,kesinlikle daha büyük bir ihtiyaç rusyadan hava savunma sistemlerinin tedariki ve bu teknolojinin muhakkak transferinin getireceği kazanım son 40 yıldır batının tüm savaşlarda kullandığı hava üstünlüğüne ağır bir darbe vurur .

  40. Cagdas Riza Yurekli
    Cagdas Riza Yurekli
    6 gün önce

    Türkiye’nin gerçekten gelişmiş bir radar ağı var. Biz S400 sisteminde kendi radarlarımızı kullanamaz mıyız? Yani S400’ün sadece lançer ve füzelerini alıp kendi radarlarımız ile (Çafrad gibi) kombine edemez miyiz? Böylece hem ortak üretim üzerine büyük gelişmeler olur, hem de NATO IFF kütüphanesi riske girmez.

  41. marron allen j
    marron allen j
    7 gün önce

    En iyi kendimiz mili yapmamız gerekiyor sistemlerimize en uygun olur hemde daha ucuza yapar kullanırız

  42. kıvanç oğuz
    kıvanç oğuz
    7 gün önce

    Adamların başkanına rahatça embesil diyorsun, abd medyasında da bu tür eleştiriler var, sıkıyorsa tr için bu tarz şeyler söyle ;) demokrasi böyle bir şey işte :)

  43. kamil fatih pehlivan
    kamil fatih pehlivan
    7 gün önce

    Ama abi hakan kılıç makalesinde şu ana kadar hiç bir sthealt uçak ülke sınırları içinde ve dışında reflektörsüz uçmadı, savaş hali dışında da uçmaz diyor.Avrupa da ki F35 ler de reflektörsüz uçmaları yasak . S400 ler zaten her hss gibi 7/24 değil tatbikat ve tehdit ortamında aktif olan sistemler.Yani amerika bu konuda çok da haklı değil aslında.

  44. Gökhan Canbolat
    Gökhan Canbolat
    7 gün önce

    S300'ler dediğiniz gibi Girit adasında "çürümeye terkedilmedi"! Bunu sizin gibi bir adamın iddia etmesi çok garip. Giritteki S300'lerle İsrail, Yunanistan ve Abd tatbikat yapmakta, sistemi çözmeye çalışmaktadırlar. Bu haberler de bir çok kez açık kaynaklarda yayınlandı. Hatta bazı tatbikatlara Mısır, BEA ve Suudi uçakları da katıldı. Biraz yanlı bir yorum oldu sizinki, şaşırdım...

  45. sirac hamza
    sirac hamza
    7 gün önce

    PEKİ SANA BİR SORU RUSYANIN SURİYEDEKİ S400 LER BİZDE OLACAK S400 GİBİ BİLGİ TOPLAMIYORMU

  46. Turan Horozoglu
    Turan Horozoglu
    7 gün önce

    Ya ister F35 projesınden çıkartsınlar ister çıkartmasınlar,bize teknolojı transferi yapmıyorlarsa o projede olunmayacagını alınmayacagının polıtıkası geregı edınılen tecrube ve teknolojık bılgıler ıle bız yapmamız gereken Savaş uçagını yapacaz,yapım aşamasında onların F35 lerıne hıç gerek bıle kalmayacak, S400 leregelırsek ondan eddınılcek teknolojık transfer ıle bızdekı teknolojıyı bırleştırıp daha ıyısını yapma aşamasını bıtırecegız.

  47. Ahmet Coşkun Bayazıt
    Ahmet Coşkun Bayazıt
    7 gün önce

    Trump ın tekrar seçilmeyeceği konusunda çok iddalı konuşuyorsunuz. Bakalım ne olacak? S400 konusunda bilmiyorum dediğiniz hususlar oldukça stratejik ve sıradan insanların bilmemesi gereken hususlar olabilir...Bunlar devlet sırrı olabilir, eminim bu bilgileri öğrenmek için çok çalışıyorlardır..

  48. elxan_mma
    elxan_mma
    7 gün önce

    Abi Azerbaycan milli silahlariyla ilgili vide ceksen sevinirim

  49. German Yücel
    German Yücel
    7 gün önce

    Rusya'da şimdi diyordu ki gel S500 ortak olak beh piç Ruslar ..

  50. Hakan
    Hakan
    7 gün önce

    Nefes almadan izledim üstadım..Emeğine sağlık

  51. erhan iyisavb
    erhan iyisavb
    7 gün önce

    Peki Ayhan bey Rusyanın Suriye de kurulu s400 leri var zaten onlar çalamıyor mu bu bilgileri ya da Yunanistan da ki s300 ler?

  52. ahmet polat
    ahmet polat
    7 gün önce

    kamyon lastigi iyi di!

  53. Hasan Patat
    Hasan Patat
    7 gün önce

    her ikisinide alacagiz bence bakin görün s400 zaten garanti, f35 ide mecbur verecekler ortak üretim oldugu icin , f35 vermezlerse bizden daha cok amerika zarar görür cünki anlasmayi bozan amerika olcaktir , olursada Türkiyenin zararini karsilama mecburiyeti olcaktir, ben f35 den yanada degilim cünki istedigi zaman istedigi yerde f35 i düsürebilirler yada kilitleyebilirler yazilimlari kendilerinde ,baska ucak ve kendi ucagimiza devam derim .

  54. Ali xd
    Ali xd
    7 gün önce

    Eski güzel ve kaliteli yönetim ♥️♥️

  55. Selçuk TURAN
    Selçuk TURAN
    7 gün önce

    Şöyle genel bakıyorumda yorum yapanların hepsi erkek. Kızlar neden böyle şeylere ilgi duymazlar ki. Ülke birtek erkeklerinmi s..kinde banamı oyle geliyor.Yanlışım varsa düzeltin ama benim gördüğüm kızların tek derdi tiktok gibi saçma şeyler erkek dedikodusu o onla cıkmış v.s makyaj yapmak ve hergünü erkeklerle kafelerde fink atmak. Haber bile izlemezler ülkede ne oluyor ne bitiyor diye.Ben bunu fark ettim. Askerde erkeklerimiz şehit olur kızların zerre tınında olmaz. Nede eyvallahları var askerlere savunma güçlerine. Paralı erkek dicen gerisi boş onlar için sanki ben öyle deneyimledim.

  56. Hasan Patat
    Hasan Patat
    7 gün önce

    s400 ile ortak üretim garanti anladigim kadari yoksa zaten anlasma olmayacakti

  57. Havre
    Havre
    7 gün önce

    Şimdi teknolojimizi çözerler diye korktugunu söyleyen Amerika'dan patriotları satmalarını istedik mi? -istedik SATMADILAR Şimdi bu teknolojimizi çözerler diyen Nato'nun Yunanistan'daki S300lerden haberi yok mu? -var Bence işin teknoloji çözme , çalma , devşirme endişeleri sadece sözde , politik baskı yapmak için , bugünkü iletişim dünyasında sır ne kadar saklanabilir? Bu gün cıkan bir teknolojiyi bile çözmek Rusya gibi Çin gibi Amerika gibi devletlerin en fazla 6 ayını alırken bu ENDİŞELENİYORUZ masallarına kim inanır. Sen ne kadar işin politik kısmına girmemeye çalışsanda yaşanılan olay tamamen politik oldugu için birçok yerde anlamsız sorularla karşılaşmak zorundasın.

  58. Elmir Nebiyev
    Elmir Nebiyev
    7 gün önce

    Ne amerka ne rusya ne de çin Turkiyenin Dostu mutefiki deyil

  59. Mustafa YILDIZ
    Mustafa YILDIZ
    7 gün önce

    Suriye'ye kalkan Amerikan uçaklarının Türkiyedeki S400 radarları tarafından görüntülenmesinin Rusların eline geçmesinden bahsediyorsunuz. Bu radarlar zaten Suriye'de, Avrupa sınırlarında, Güney Amerikada ve daha birçok bölgede mevcut değil mi? Yani Radar görüntüleri bir şekilde Ruslar tarafından toplanıyordur. S400 ve F35 farklı sistemler ve sistem olarak karşılaştırılamaz doğru Fakat sistemlerin amaçlarına ve ülkemizin ihtiyaçlarına göre bir karşılaştırma yapılabilir. F35 ler saldırı, S400 ler savunma uçakları. Ülke politikalarımız ve doğrultusunda Savunma Sistemi açığımız çok daha kritik görünüyor. Saldırılarımızda birkaç yüz km mesafedeki bölgeler olduğunuda varsayarsak obüsler ve f16 larbir süre daha idare edebilir diye düşünüyorum. Bu yorumumun kaynağı ise Ayhan Tarakcı videolarından edindiğim bilgilerle oluşmuştur.

  60. Mim Cim
    Mim Cim
    7 gün önce

    NE OLACAK BU İŞİN SONU. EVVELCE TÜRKİYE UÇAK ALMAYA KALKTIĞINDA ABD/NATO BELÇİKA'NIN ISKARTAYA ÇIKARDIĞI UÇAKLARI BİZE SATARLARDI. MUHALEFETİN YANİ KEMALİST DEVLET PARADİGMASINA İNANANLARIN HİÇ SESİ ÇIKARMIYDI? ÇIKMAZDI ÇÜNKÜ; 85 YIL İKTİDAR DA MUHALEFETTE KEMALİST PARADİGMANIN ADAMLARIYDI. DÜZEN ÖYLE PROGRAMLANMIŞTI. ZATEN EGEMENLİK HALKTA DEĞİL SİVİL/ASKER BÜROKRASİNİN ELİNDEYDİ. ŞİMDİ İKTİDAR MUSTAFA KEMAL'İN DEDİĞİ GİBİ HAKİMİYET KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİN SEÇTİĞİ KADRONUN ELİNDE. ÜLKENİN ÇIKARINA YERLİ VE MİLLİ NE SİYASET GEREKİYORSA O YAPILIYOR.; YILLARCA BİZE PATRIOT VERİLMEDİ HOLLANDA GİBİ KÜÇÜCÜK ÜLKE BİRKAÇ YILLIĞINA KENDİLERİ KULLANMAK ŞARTIYLA VERİLDİ. NOT: KEMALİST PARADİGMA ATATÜRK'LE İLGİLİ DEĞİLDİR. ATATÜRK'ÜN "hakimiyet bila kaydı şart milletindir" SÖZÜNÜN AKSİNE, SİVİL/ASKER DEVLET MEMURUNUN EGEMENLİĞİNE DAYANAN BİR REJİMDİR. BÖYLE BİR REJİMİN DE CUMHURİYETLİĞİ TARTIŞMA GÖTÜRÜR...

  61. Gayret Murat Durmaçalış
    Gayret Murat Durmaçalış
    7 gün önce

    S400 en önemli kısmı kamyon ve komuta kontrol kısmıdır çünkü füze ramba ve radarları herseye değiştirmekte bunu yerli yapılır

  62. Gayret Murat Durmaçalış
    Gayret Murat Durmaçalış
    7 gün önce

    Güney Kore’nin yaptığını yapılmalıdır

  63. Gayret Murat Durmaçalış
    Gayret Murat Durmaçalış
    7 gün önce

    Bence s400 ve s350 alalım

  64. HEDEF TURAN REHBER KUR'AN
    HEDEF TURAN REHBER KUR'AN
    7 gün önce

    S400 ler için en kötü seneryo (TAHMİNİM) s400 ler Azerbeycana entegre edilir ama abd karşılığında kıbrısta ve suriye de bizim yanımızda olur ama bana soracak olurlasa ben s400 derim çünkü abd o fistanlılara boşuna binlerce tır dolusu silahları vermedi bizim bütün sistemler noto entegreli sonumuz ıraktan feci olur herşeyi burak israil bile rahat rahat gezemez arada onlara kilit atarız

  65. ÇİZGİ ÖTESİ
    ÇİZGİ ÖTESİ
    7 gün önce

    En mantıklı olması gereken F35 cunki ortağız illaki küçük çapta da olsa savunma füzelerimiz var iki taraftan da yatırım yaptık her türlü zarar edecez gibi F35 den vazgeçmez Türkiye açık ve ne bugün Rusya Amerika olmasa o füzeleri asla satmazdi bize ortaklık olabilir çünkü orta doğu da alanı arttıracak bu sayede o yüzden ucuza verebilir ortak üretim olmasa da teşekkür ederim

  66. A.Kadir FİDAN
    A.Kadir FİDAN
    7 gün önce

    abd nin şuanda uçakları zaten uçuyorlar suriyede ee ordada rus s400 leri de var.ruslar biz size s400 satacağız ama abd nin incirlikte kürecikte radarları var bunlar benim s400 radarlarımın teknolijisini aşırma ihtimali var demiyor ama abd ha bre şöyle olur böyle olur derdinde.yani bize gözünün üstünde kaşın var demeye getiriyorlar.hikaye den ibaret.f 35 lerde de bir anlaşma olmadan mı projeye girdik ki hemen hemen hergün bir zırtapoz açıklama yapıyor.veya politik olarak var olan yönetimin alternatifini venezualadaki gibi ya benim sömürgem olursun yada seni tanımam mı demeye getiriyor akıllarınca.

  67. Bilal Özdemir
    Bilal Özdemir
    7 gün önce

    Hocam birde bu sistemlerin uçakların fiyatını da verseniz

  68. Melih Kuzey
    Melih Kuzey
    7 gün önce

    Türkiye'nin hava savunma sistemi berbat durumda bunu 15 temmuz gecesi gördük. Darbeciler 6 uçak, 10 helikopterle bütün ülkeyi mahvettiler ve bunlara karşı hiç bir hava savunma sistemi kullanamadık.Bu sebeple S-400'ler bize çok gerekli. F-35 projesine de milyarlarca dolar harcadır, bunun karşılığını almamız gerek. Bu sebeple çok sıkıntılı bir süreçle karşı karşıyayız. S-400'lerin ortak üretimi ve teknoloji transferi söz konusu değil. Maalesef bu konuda hükümet kamuoyunu aldatıyor. Üstelik Türkiye'ye kurulacak olan S-400'lerin kullanımında rus askeri teknisyenlerin de işin başında olacağı söyleniyor. Türkiye'nin bunu kabul etmesi mümkün değil.

  69. Veysel Aksarıkaş
    Veysel Aksarıkaş
    7 gün önce

    güney kore acaba askeri isbirligimizi anlatirmisiniz.

  70. #PMB
    #PMB
    7 gün önce

    TF-X lazım

  71. Erdal BEŞER
    Erdal BEŞER
    7 gün önce

    Herseyden once muttefiklik anlaminda abd'nin pkk'ya 5000 tir bedava silah vermesiyle catirdamalar olusmustu. Birde ustune F35'lerle ilgili puruz tuz biber olunca siz dusunun. Abd'den bize fayda yok, hele hele gelecekte re-Trump olusabilecegini dusunursek. Hava savunmamiz cidden zayif, acilen giderilmeli. Trump hakkinda "embesil" demene kesinlikle katiliyorum hocam, az bile dedin.

  72. Eray Erdem
    Eray Erdem
    7 gün önce

    batı bizim iyiliğimizi düşünmez bunu defalarca gördük .eğer bizim birşeyi yapmamızı istemiyorlarsa o şeyi yapmalı. s400 alınmalı.

  73. Irfan Baskal
    Irfan Baskal
    7 gün önce

    Ayhan kardeşim.. belli ki sanal bir figüransın bu çok bariz.. belli ki bir kitle seni takip ediyor..bu işi para için yaptığında çok belli..siyaset ve politikadan anlamayıp , ABD başkanını eleştirmen ve ABD teknoloji yanlısı olman çok açık..senin türk olduğuna zaten inanmıyorum kanaati veriyorsun..sen Türk müsün..yada.. konuşmuş olmak için mi konuşuyorsun...

  74. SİYAH KURT
    SİYAH KURT
    7 gün önce

    ikisini de aldim ben evin bahçesinde

  75. Kriminaloji Partikül Barut
    Kriminaloji Partikül Barut
    8 gün önce

    Sevgiler selâmlar hocam.. aliriz almayiz veya üretiriz ayri ayri konular, ancak ... bildigimiz kadariyla israil'de suan aktif olarak 14 tane F35 kullanilmaktadir suan... ve Rusya'nin Suriye'ye yerlestirdigi S-400 füze systemleri neden endiselere sevebiyet vermiyor kismindayim .. ? israil'in F35 ile Rusya'nin Suriye de bulundurdugu aktif halde S-400 füze systemlerinden neden bahis etmiyonuz, abd'ye endise vermiyor'mu ? .. ...kaliteli vizyon ve anlatimlarinizi begini ile izliyorum, selâmlar .. hersey Vatan için.. güzel ülkem Türkiye

  76. Fırat KARA
    Fırat KARA
    8 gün önce

    Bu türk mühendislerde hiç iş yok f16 yı yerden havalandırdın al sana paha biçilemez bir savaş uçağı bide vakanda kalkanı yaptın al sana paha biçilemez bir kalkan

  77. Henry Kissinger
    Henry Kissinger
    8 gün önce

    Katar araya girip Turkiye icin uretilen s400'u tamam ben aliyorum diycek ve alcak.

  78. Maraz Ali
    Maraz Ali
    8 gün önce

    Hocam yorumlarınızı dinledim fakat Abd f 35 satmazsa dünyada Alternatifleri var.Abd bizim müttefikimiz deil,Pkk lıların müttefikidir.Size tabanca bile satmıyorlar sözde Nato müttefikimiz Başka bir şeyi başkasından alınca sıkıntı çıkarıyorlar.Kuzey Suriyede pkk ya beleşe silah verip bize paramızla silah satmıyorlar.Yani çıkarlarımız uğuşmuyor.Teknoloji transferi olmasa bile bu sistemleri almamız Abdye Alternatifsiz deilsin mesajıdır.F-35 te rakipsiz bi platform deil Çin uçağı var Rus uçağı var yani Yeni Dünyada sadece Avrupa veya Nato dan ibaret deil. Bu gün Ap Türkiyenin Ab müzakeresini dondurma kararı aldı ondan haberiniz var mı?Siz nato mermer nato kafa gidiyorsunuz bakalım...

  79. Kerim Geldibayev
    Kerim Geldibayev
    8 gün önce

    S 400 acil lazım abd silahina guvenme sattığı silah ile kendini vurur

  80. Darkpassanger
    Darkpassanger
    8 gün önce

    Herkes s 400 demiş ? Nasıl bir IQ eksikliğidir. S400 gibi bi sistemi uğraşsak/istesek biz üretiriz. f-35'i 7 Kabilemiz birleşşe 30 yıla üretemeyiz. ! s400 demeyi bırakin allasen gençler..

    1. taylan
      taylan
      6 gün önce

      Darkpassanger aynen

  81. Spoo Ky
    Spoo Ky
    8 gün önce

    Ayhan başkan..Trump konusunda yanılıyorsun..Trump türkiyeye yaptırım yaparak zerre kadar oy alamaz ülkeden..Kimsenin umurunda değiliz ABD de geç onu bi kere..İkinci olarak gerek meksika ile göçmen sorunu gerekse çinle ticaret savaşları olsun trump haklı..S400 konusunda ise..Nato ordusu ise rusyadan silah alıp monte edemezsin sisteme..Nokta.

  82. Halil Çetinkaya
    Halil Çetinkaya
    8 gün önce

    Rus haberlerinde Türklere teknoloji transferi kesinlikle yapılmayacak diye haber var ...

  83. Volkan Coskun
    Volkan Coskun
    8 gün önce

    Bi sik bilmiyo bu jeopolitik siyaset değil. Adı üstünde ülkelerin yerinin(kara parçasının konumu) önemidir. Politik ise siyasettir...

    1. Volkan Coskun
      Volkan Coskun
      8 gün önce

      +DrN dsd hangi gerçeklikte yaşıyorsun bilmiyorum ama "Daha da izlemem..." dediğim yorumun alıtına izleme diyorsun.

    2. DrN dsd
      DrN dsd
      8 gün önce

      İzleme.

    3. Volkan Coskun
      Volkan Coskun
      8 gün önce

      Daha da izlemem bu kanalı

  84. Ali Aytop
    Ali Aytop
    8 gün önce

    Bence TÜRKİYE S400 lere ödediği parayı abd ye ödetip bu sistemi AZERBAYCAN'a devredip yola F35 ve patriotla devam eder

  85. ali tunç
    ali tunç
    8 gün önce

    Tek atımlık 32 adet füze alacağımıza 120 tane F 35 almak çok daha mantıklı.

  86. ŞÜKRÜ FIRAT
    ŞÜKRÜ FIRAT
    8 gün önce

    Türkiye'nin çok acil uzun menzilli hava savunma sistemine ihtiyacı var..Rusya incirlikteki ve akdenizde ki hareketliliği zaten çok rahat takip edebiliyorlar. bunun için Türkiyede ki s-400 radarlarına ihtiyacı olduğunu sanmıyorum. s-400 un NATO ülkesinde kullanılması Abd için s-400 hava savunma sistemi ilgili olarak çok rahat bilgi edenilmesini sağlayabileceği için Rusya tarafının daha isteksiz davranması gerekiyor olabilir.Ama ABD'nin isteksiz davranmasının sebebi Türkiye'nin kendi hava sahasını korumanın dışında suriye ve doğu akdeniz hava sahasını kapama kabiliyeti verecek olması.Azami menzil 400km. F-35'ler önemli değil..Kale kalıp üretimine devam eder

  87. maskeli süvari
    maskeli süvari
    8 gün önce

    olacak en iyi ihtimal türkiye o s400 leri parasını verdiği için mecbur alacak ama en iyi tahmin kutusundan çıkartmadan direk bir baska ülkeye satıp s400 ler için ödediği paranın ne kadarını çıkarırsa o kadar kardır mantığıdır.2. ihtimal aynı yunan gibi s400 leri satamazsa o zaman hiç paketinden çıkartmadan çürümeye terkedecek.yok biz bunu aldık kullanacağız derse işte o zaman 70 lerdeki o ambargo ve kuyruklar budurumda gelecek yaptırım ve ambargoların yanında bir hiç olur.ekonomı çöker ve natodan kesin atılırız.avrupadan da dışlanırız.ihracat yapamayız.ülkede çok büyük bir kriz ve bu krizde eninde sonunda iç savası tetikler.suriyeden farkımız kalmaz

  88. maskeli süvari
    maskeli süvari
    8 gün önce

    burada yanlış anlaşılan bir durum var.türkiye f35 in ortak üreticilerinden biridir derken biz o parcayı yapmazsak o ucaklar ucmaz deniyor.bakın bu ucak a dan z ye en ufak cıvatasına kadar abd nın martın lockhead firması tarafından yapıldı.konu seri üretime gelince birkac parcanın üretimi türkiyeye verildi.ama türkiye yok ben yapmıyorum derse o zaman diğer ülkeler en basta israil çoktan talip bizim üretmek istemediğimiz parcayı üretmeye.türkiyede şimdi atıyorum honda civic üretiliyor.devlet honda fabrikasını kapatsa bu honda şirketi civic modelini üretemeyecek mi?

  89. Mete Kurt
    Mete Kurt
    8 gün önce

    Kardeş saatler olsun!

  90. Emrealp özer
    Emrealp özer
    8 gün önce

    Türkiye bu işin içinden çok basit bir şekilde çıkabilir. Türkiye bu silahların parasını verdimi? Verdi. İstediğini yapabilirmi? Eh yapabilir. Sözde Azerbaycan’a hibe edecek. Kardeşlerimiz elinde olacak. Türk personeli gerekirse kullanacak. Tatbikat eğitim derken, sürekli hem biz hem kardeşlerimiz faydalanacak. Acil durumda Gürcistan üzeri hoop türkiye. Tehdit mi var? Hollanda almanya patriotları gerimi çekti? Cevap şu: Ey NATO sen bizi korumazsan, kardeşimiz bizi s400 ile korumaya hazır! Ermenistan konusu Rusya için problem olur diyecekseniz. Düğmenin başında Türk personeli var dedinizmi iş bitti. Sonuçta Türkiye s400 ü aldıktan sonra Ermenistan sınırınada yerleştirebilirdi.

  91. barış aydın
    barış aydın
    8 gün önce

    s400 savaş zamanında kullanırız illa nato uçakları kalkıncami kullanılacak diye bize yk

  92. ismayil pirimov
    ismayil pirimov
    8 gün önce

    Ruslarin suriye ve ermenistanda zaten radarlari var. Goruyorlar amerikan ucaklarini. Bu soylediyin anlamsiz bence

  93. Netice Göçer
    Netice Göçer
    8 gün önce

    neden f35 alıyoruz neden su50 alımıyoruz

  94. Sinogy
    Sinogy
    8 gün önce

    Hala Su-57 diyorsunuz ya! Bitti kardeş, Su 57 projesi. Hindistan projeye para aktarmakyı bıraktı. Rusya da topu topu 12 tane Su 57 yapacak, onlar da prototip olarak kalacak.

  95. TOP ACTION GAMES
    TOP ACTION GAMES
    8 gün önce

    S-500 çıktığı zaman F35'lerin radarda F16dan farkının kalacağına inanmıyorum. Herşey mutlaka bir iz bırakır. F16 bize 20 sene daha yeter. Ekonomik ambargo ise belimizi büker ama ölmeyiz. Adamlar suriyede PKK'ya devlet kuruyorlar. yarın kuzey ırakta yaptıkları gibi uçuşa yasak bölge kurup orada onları devletleştirip bize karşı savaştırırlar. o da ekonomimizi mahveder. ayrıca 6 gün savaşları bir gün bizim de başımıza gelebilir. İsrail ve Abd incirlikten kalkıp suriyeye gidiyorum derken yönünü değiştirse kim kıçımızı kurtaracak. Ben öncelikle S-400 ve Grippen alma taraftarıyım. Grippene sanırım kendi NATO uyumlu füzelerimizi de takabiliriz.

  96. ALİ ÖZTÜRK
    ALİ ÖZTÜRK
    8 gün önce

    Merhabalar Ayhan Hocam.! Dilinize sağlık. Peş peşe askeri videolar beni çok mutlu etti. Eminim diğer takipçilerde mutlu olmuşlardır. Büyük sürpriz oldu.! Dediğiniz gibi, ABD nazlansa da F 35 leri mutlaka verecek.! Zaten vermeme niyeti olsa ne pilotlarımızı eğitir ne de oraya giden yer ekibini eğitirdi. Programı askıya alır eğitimi durdurdu. ABD de Trump ne derse desin, büyük şirketlerin, Yani silah tüccarlarının dediği olur.! S 400 lere gelince, sanırım bu konuyu üst düzey askerler biliyordur. Bazı konular ulu orta dillendirilmez diye düşünüyorum.Bu konuda kamyon lastiğine düşeceğimizi hiç sanmıyorum. Zira Türkiye'nin hatırı sayılır bilgi ve tecrübesi var. Bu uzun menzilli hava savunma füzelerinde Türkiye'nin çok çok 8-10 yıllık bir geriden gelme durumu var diye biliyorum. Bu süre, mühendislerimizin sıkı çalışması ve bilgi-deneyim tecrübeleriyle kısa zamanda kapanacaktır diye düşünüyorum..Kaldı ki, Azerbaycan da S 300 ler var. İlla ki bir inceleyen teknik ekip olmuştur. Türkiye gerçekten teknik ve üretim işbirliği için bu işe girdi. Yani arada ki makası kısaltmak için. Sanırım Ruslarda bir şeyler öğretecektir.! Sonuçta parayı almış. Ben Yunanlılar gibi, füzelerin depoda çürütüleceğini pek sanmıyorum. Bu arada, Mig 29 efsanesi veya Su 27 ile ilgili bir video gelir mi acaba.?Tekrar başarılarınızın devamını diliyorum..! Saygılar Hocam!

  97. HAKİKAT'İ SİYASET
    HAKİKAT'İ SİYASET
    8 gün önce

    Tayyip 2023 de kaybederse bu projeler yatar

  98. Emre Qara
    Emre Qara
    8 gün önce

    paralar yandı

  99. Mehmet Altug TABAK
    Mehmet Altug TABAK
    8 gün önce

    Türkiye'nin F-35 uçaklarını alabilmesi için ABD'de değil, Türkiye'de iktidarın değişmesi gerekiyor. S-400 alımı, ABD tarafından gözden çıkartılan ve tasfiyesine karar verilen iktidar odaklarının, güçlerini koruyabilmek için aldığı destek karşılığında Rusya'ya verdiği siyasi rüşvetten ibarettir. S-400'lerin Türkiye sınırları içine girmesi, Türkiye için F-35 defterinin kapanması anlamına gelir. ABD ve NATO müttefikleri, toplam büyüklüğü 1 trilyon ABD dolarına ulaşan, ittifakın en büyük savunma projesini, sorunlu bir ittifak üyesinin şantajına kurban etmez. Söz konusu olan Trump'ın seçim yatırımı veya hezeyanlarından biri değil; ABD Senatosu, Temsilciler Meclisi, Pentagon ve ABD'deki derin devletin (establishment) ortak tavır belirlediği çok ciddi ve hassas bir durum.

  100. Stroke
    Stroke
    8 gün önce

    Sanırım s400 ler Bir kenara atılıp çürümeye bırakılacak. Herkese Bu sistem kullanımda denerek halk arasında bir infial oluşmaması sağlanacak. ABD'ye bunun garantisi verilerek F35 ler alınacak.